Tuesday 15 January 2013

GLA Complex ( Shaklee EPO) & Kesihatan Wanita

Evening Primrose Oil (EPO) adalah antara supplement yang biasa didengari dan diambil oleh wanita. Saya juga pernah mengambilnya satu ketika dahulu dengan tujuan untuk kecantikan kulit serta masalah kitaran haid. Namun apa yang kita tidak tahu ialah bukan bahan EPO itu sendiri yang membantu dalam permasalahan wanita. Sebaliknya adalah bahan bernama Gamma Linoleic Acid (GLA) yang diekstrak daripada bunga Primrose Oil itu yang memainkan peranan penting.

Saya juga baru mengetahui fakta ini setelah menjadi Shaklee Independent Distributor. (Tipah tertipu rupanya...)Jika ada yang mencari supplement EPO di dalam rangkaian product Shaklee pasti tidak akan berjumpa jika anda mencari dengan kata kunci "EPO". Shaklee memberikan penggunanya hanyalah yang terbaik. Oleh kerana itu, product yang dihasilkan diberi nama GLA COMPLEX kerana apa yang utama adalah GLA itu sendiri.
Apakah keistimewaan GLA COMPLEX ini?
GLA digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 (Omega-6 Fatty) yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin iaitu sejenis bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal.
Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi Vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel*.
  • Menggalakkan kesihatan semasa kitaran haid*
  • Menyokong sistem imunP
  • Setiap kapsul Shaklee GLA Complex mengandungi asid lemak utama daripada campuran minyak borage, minyak bunga matahari dan vitamin E, serta Shaklee Guard, iaitu sistem antioksidan semula jadi Shaklee yang eksklusif untuk memastikan keberkesanan penuh dan kesegarannya.
Sumber : Shaklee Product Guide
Testimoni Pengguna : Pengalaman Puan R yang sering senggugut teruk mula berkurang dengan pengambilan Shaklee GLA Complex . Tarikh : 03.05.2012**

"Pada 29.05.2012 saya rasa senggugut saya dtg tp tak lah sakit teruk..tpi selalunya kalau dtg sengugut saya selalunya lebih dari 4 hari..tpi skrg saya tak rasa lagi pada hari selasa 01.05.2012.mungkin disebabkan mkn GLA ( Saya start Shaklee 28.05.2012)"**
Hubungi saya dengan kadar segera kerana adalah satu kerugian jika anda tidak mencuba Shaklee GLA complex sekarang.



Saya adalah pengedar sah Shaklee [ID 907481].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.



Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui  SMS/Call ke 012 6722762 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Luvdsilsila untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini!!

No comments: