Tuesday 15 January 2013

Tips Hamil Cepat Langkah Demi Langkah Dengan GLA Complex

Saya pernah berkongsi tentang Tips Cepat Hamil Dengan GLA Complex, kini saya nak kongsikan pula Tips Hamil Cepat Langkah Demi Langkah Dengan GLA Complex


shaklee gla complex



Jadi bagaimana cara cepat hamil langkah demi kangkah dengan GLA?
Pertama sekali saya nak ingatkan bahawa kita hanya berusaha.. Secara teorinya gamma linolenik acid dalam biji bunga borage dapat membantu pasangan yang ingin mendapatkan anak untuk senang hamil. Namun ia tetap berbalik kepada yang Maha Kuasa.


Jadi sebelum berusaha ayuh kita berbanyak mengingati-NYA semoga dianugerahkan cahayamata idaman.

GLA Complex ini diambil oleh isteri, dan saya sarankan di samping GLA Complex, isteri juga mengambil SET A (Vita Lea, B Complex dan Vita C), untuk persediaan sekiranya hamil. Vita Lea dan B Complex membekalkan asid folik yang cukup bagi mengelakkan kecacatan pada bayi seperti spina bifida.

Baiklah, cara-cara pengambilan GLA untuk cepat hamil:

  1. Isteri hendaklah mengetahui kitaran haidnya. Samada yang normal 28 hari atau 30 hari atau 36 hari dan sebagainye.
  2. Haid tidak tetap? Ya, saya akui agak sukar namun bole mengagak yang terbaik.
  3. Bahagikan hari kitaran haid kepada 2, katakan 28 hari, maka 28/12=14.
  4. Maka dianggarkan masa subur isteri itu adalah dalam hari ke-14 dari hari pertama haid, +/- 5 hari.
  5. Maka pengambilan GLA Complex dimulakan dari hari pertaman haid hingga sehari sebelum subur.Dalam kes hari subur ke 14, maka GLA diambil sehingga hari ke 13.
  6. Pengambilan supplemen lain diteruskan seperti biasa.
  7. Sekiranya cycle berikutnya isteri tidak mengalami kedatangan haid, kemungkinan besar suda hamil.
  8. Jika tidak ulangi proses tersebut.
Semoga berjaya!
Sekali lagi, kita berusaha dan bertawakal kepada Allah. Semoga semua pasangan suami isteri yang berhajatkan anak dari zuriat sendiri bakal menimangnya insya-Allah.


Credit Vitamin Semula Jadi



Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 907481].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui SMS/Call ke 012 6722762  untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Luvdsilsila untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini!!

No comments: