Saturday 23 February 2013

OMEGA GUARD : HILANGKAN LEMAK LEBIH CEPAT

Wahhhh BULAN FEBRUARY.. memang ngetop cerita  tentang Omega membantu menguruskan badan? betul ke?

Biasanya saya lebih sarankan rakan-rakan dan pelanggan saya dengan LECITHIN?Namun setelah teruja dengan testimoni daripada salah seorang group kami tentang omega (minyak ikan shaklee)saya pon teruja dan telah mencuba selama seminggu!

  Serius selepas makan omega tekak akan rasa dahaga sokmo dan rasa kenyang yang panjang. sekejap sekejap saya ulang minum air kosong! pastu badan rasa berpeluh-peluh! bukan saya seorang merasai kesan seperti ini.rupa-rupa nya sudah ramai yang mengalami pengalaman yang serupa.

First sekali jom kita baca pengalaman dari Puan N:
Apa yang boleh saya kongsikan bila saya mula fokus dengan Omega....Hari pertama saya amik 3 biji selepas lunch....sepanjang petang sehingga malam saya merasa sangat dahaga , hanya ALLAH sahaja yang tahu. Saya tak de rasa lapar tetapi saya rasa sangat dahaga. Air botol 1.5Liter peneman ke mana saya pergi. Dah minum 3 botol, tekak masih dahaga. Malam pun sama. Hmm  memang pelik. Hari pertama lupa makan buah....so tak best ke toilet.Hari kedua, saya cuba makan pagi pula, unik, sebab tengarisaya cuma makan nasi 3 suap dah rasa kenyang tapi saya rasa sangat dahaga. So saya banyak minum air. Saya bancuh ESP, Meal Shake dan PD supaya saya lebih kenyang pada waktu tengahari. Malam memang tak berapa makan sebab dah kenyang dengan air.Hari ketiga, makan waktu pagi juga dan lebih kurang dengan hari sebelum ini. So saya dapati saya perlukan buah yang banyak supaya tak mudah sembelit ke tandas nanti. Apa yang best, perut senang kenyang.Berbanding saya amik lecithin dulu, saya mudah rasa lapar bila lambat makan. Mungkin sebab ia bakar lemak jadi badan perlu kalori untuk menggantikan yang telah dibakar. Beza amik Omega, mungkin sebab pengambilan 3 biji sehari buat badan panas, tekak juga beri signal dahaga agar minum lebih air. Bila kenyang air, kita tak berapa nak makan.Namun saya masih amalkan lecithin sebab ia bagus untuk elakkan bloated....kembung perut atau senak.Bagi yang takut gemuk kerana air, saya sarankan seminggu atau 2 kali sebulan pergi berurut. Ia sangat membantu selain bersenam setiap hari.Mungkin ada sesetengah orang boleh kurus sebab senam setiap hari dan amalkan cara hidup sihat terutama mereka yang mempunyai metabolisme yang sangat tinggi, tapi bagi saya, saya tetap perlukan ejen pembakar lemak ini iaitu Omega dan Lecithin. Bagi yang serius nak slim, sila dapatkan allfalfa dan herb lax untuk proses detox yang best!Namun apa pun perlu ingat, nak kurus, slim TAK BOLEH hanya bergantung pada supplement semata-mata , kita perlu amalkan cara hidup yang sihat, makanan yang sihat, serat yang banyak serta air yang mencukupi barulah semuanya seimbang.

Testimoni Puan Arnie yang sedang mengandung anak ke-3 (Jom kita baca status FB nya tentang Omega)


 ‎34w gestation, 34w presentation, weightgain compare to last 2 weeks = 0kg!



Weightgain baby = 300g!

 Tahukah Anda Omega juga baik untuk development brain baby di dalam kandungan si ibu...malah melalui pengalaman Pn Arnie , berat nya juga maintain walaupon sedang mengandung. Wahhh sungguh teruja kan!

Sejak consume Shaklee Omega 10 minggu lepas, total

   weightgain hanya 3.5kg, tapi weightgain baby in track +1.6kg.

 Alhamdulillah.

 Obgyn cakap, baby tolong burn fat ibu!
  Ibu cakap (dalam hati), I loveee Shaklee Omega! ;) 

Adakah ibu meyusu sesuai amalkan Omega?Bukan sahaja ibu mengandung selamat ambil Omega, Malah Ibu yang sedang menyusu juga disarankan mengambil Omega untuk kembali ke berat badan ideal dan juga untuk bekalkan kandungan DHA dan Omega-3 kepada si bayi yang disusui.Ya, ibu menyusu sesuai dan selamat mengamalkan Omega. Selain membantu membakar lemak, ia membantu meningkatkan DHA dalam susuibu. Walau demikian, perlu tahu cara pengambilan yang betul untuk mengambilnya terutama ibu menyusu.

Secara jujurnya saya TIDAK galakkan ibu menyusu mengambil 3 biji Omega sehari. Ini kerana dikhuatiri si ibu hanya akan dahaga dan tidak kisah untuk mengambil makanan harian disebabkan fokus pada dahaga smata-mata. Jika ini berlaku pastinya akan menjejaskan penghasilan susuibu. Ibu yang menyusu memerlukan banyak kalori untuk menghasilkan susuibu buat si manja. Maka apa yang boleh saya sarankan ialah gabungan pengambilan Omega dan Lecithin setiap hari.

Ini bermakna, si ibu yang menyusu boleh mengambil 2 biji Omega selepas lunch manakala 3 biji Lecithin selepas makan malam. In between meal, ibu disarankan mengambil beberapa potong buah-buahan seperti betik, jambu atau buah-buahan yang kaya dengan serat. Ini membantu proses pembuangan dengan lebih lancar.

CREDITNak kurus, bukannya setakat makan suplemen dengan sekelip mata terus berubah.namun pemakanan yang sihat perlu dijaga seperti tidak mengambil makanan yang tinggi kolesterol atau kandungan lemak , dan lebihkan pengambilan sayur dan buah-buahan dalam diet harian anda.
Air kosong at least 3 liter sehari , kerana kekurangan air boleh menyebabkan sembelit dan sistem penghadaman tidak teratur yang boleh mengakibatkan berat badan mudah naik. Senaman ringkas seperti mengemas rumah juga penting utk maintain berat badan.

Apa lagi JOM kita Maintain Kurus dengan Omega Guard(minyak ikan terbaekk)!!Jangan lupa amalan pemakanan yang sihat serta senaman juga PENTING untuk maintain badan yang sihat dan kurus mulus yer :)

Habislah lepas neh omega guard akan menjadi rebutan untuk saya dan anak-anak saya.
Anak-anak saya memang pantang nampak botol omega mesti nak ambil dan makan sendiri!
TETAPI AWAS kena pantau anak2x makan vitamin tauuu! Terlebih dos vitamin bisa memudaratkan kesihatan!
 Jangan harapkan suplemen semata-mata !Namun untuk orang yang busy macam saya neh , yang jarang ada masa untuk senaman saya tetap memilih suplemen untuk maintain sihat dan cergas!TETAPI saya lebih suka memanjat tangga daripada mengambil lift untuk ke ofis dari tempat parking kereta, Itu pon kira senaman juga kan hehehe.Kalau dirumah , memang la tiada  lift cumanya membuat kerja rumah seperti mengemop lantai dan mengemas juga merupakan senaman ringan .Jom kita mulakan gaya hidup sihat dengan Shaklee!!




sumber:http://www.mynutrisi.com




Saya adalah pengedar sah Shaklee [id 907481].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.



Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui SMS/Call ke 012 6722762 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Luvdsilsila untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini!!

No comments: